utorak, 8. travnja 2014.

Put u svemir

Ja bih nešto obrtao, a ne znam točno što. Odoh u ispostavu za obrtnike, pa da vidim koje su mogućnosti. Htio bih nešto intelektualno, da ne moram baš raditi.
"Recimo, htio bih vršiti neke edukativne djelatnosti", objašnjavam ljubaznoj tajnici.
Tajnica unezvjereno gleda po jednoj golemoj knjižurini, poetično nazvanoj NKD 2007 s objašnjenjima. To je Biblija za obrtnike. A ja sam neokatekumen, pa se još ne razumijem u te igre brojki i slova.
"Nema!", kaže tajnica. "To rade institucije, a ne pojedinci", objašnjava.
"Hm", jedim se što mi odlazi jedan lijepi plan.
Mozgam i dalje, pa onda kažem:
"Ili, recimo, javna predavanja. Netko bi htio da nešto kaže u javnosti, unajmi mene, pa mi plati".
Opet se otvara knjižurina. Vrti glavom tajnica, vidim da je i to komplicirano.
"Nema ni toga, gospodine", kaže ljubazno, ali i pomalo suosjećajno.
Ja se ne predajem. Imam ja još dosta toga što znam raditi.
"Mogu pisati članke, eseje, knjige. Ima li toga?"
Ona već spretno okreće listove knjižurine, prelazi prstom preko svih onih zakučastih naziva, opisa i brojki. Ja već pogađam odgovor unaprijed.
"Nema! Žao mi je!"
Vadim posljednji adut iz rukava.
"Marketinško savjetovanje!", gotovo kličem.
"Imate djelatnosti kreiranja i provođenja promidžbenih kampanja; promociju proizvoda; oglašavanje..."
Ja uzdahnem.
"Ne, to nije savjetovanje, to je baš ono - rad...".
Već sam spreman na kapitulaciju. Ostaje mi još samo jedno rješenje.
"Dajte mi tu knjigu, da ja to vidim!"
Ona mi ju ljubazno pruža, ja šaram očima i prstom po stranicama.
U jednom momentu - otkrivenje! Posao o kojemu sam maštao još kao dječak.
"Evo, našao sam!!!", viknem, da su stakla ureda zazvonila.
"Što ste našli?", pita radoznalo tajnica.
"Pogledajte!", govorim glasom tragača koji je nabasao na špilju s blagom. Tamo u knjizi piše:
                                     51.22 Svemirski prijevoz
                                    Ovaj razred uključuje:
                                   – lansiranje satelita i svemirskih letjelica
                                   – svemirski prijevoz roba i putnika
Da, stvarno to stoji, ne izmišljam. Bit ću prvi Hrvat s ovakvim obrtom. Jest, još mi nije jasno kakvi se zakonski uvjeti traže. I tko je, recimo, nadležan da vidi ispunjavam li tehničke uvjete za to. Nadam se ne neki inženjer prometa.
Ma, briga me za te sitnice. Uskoro uspostavljam liniju Ivanec, Hrvatska - More tišine, Mjesec.
Biti obrtnik u Hrvatskoj nadilazi i vaše najluđe snove. Ostavite se tamo neke edukacije, pisanja i sličnih trica, od kojih se nitko nije najeo kruha. Iskoristite divne zakonske mogućnosti i već danas odletite u svemir.
Što dalje odavde....

Nema komentara:

Objavi komentar