ponedjeljak, 23. prosinca 2013.

Internet Vam preporučuje

Danas ništa bez Interneta. Ljudi na njemu traže hranu, robu, prijatelje, ljubavi. Neki čak i posao. Gdjegod ima koja stranica s oglasima, ja se prijavim, pa kud puklo. Nikud ne ideš, samo pišeš i šalješ, i to besplatno.
Ima čak i stranica koje vam preporučuju određena radna mjesta. Vi napišete kakva vas radna mjesta zanimaju, a onda vam one prilično često šalju mailove s preporučenim radnim mjestima. Ja sam napisao da me zanimaju obrazovanje, ljudski resursi, PR, novinarstvo i slično, jer su to stvari iz kojih imam struku i iskustvo. Neki suludi softver onda lagano krčka moje podatke zajedno s ponudama s burze i na koncu mi iskemija sljedeće prijedloge:
- monter/ica vodovodnih cijevi.
- pripravnik/ica
- kuhar/ica
- djelatnik/ca u autopraoni
- voditelj/ica računovodstva i financija
- profesionalna spremačica
- radnik/ca u proizvodnji
I moj apsolutni favorit među prijedlozima:
- slastičar s osnovnim znanjem fotografije (m/ž)
Da, upravo tako, ništa od ovoga nisam izmislio. Ja se isprva obradujem kad vidim mail u svom inboxu, s naslovom: "Poslovi koji vas mogu zanimati". A onda uglavnom provedem par ugodnih trenutaka smijući se ponudama. Osjećam se kao djevojka koja čeka prosce, a stižu joj računi za struju. Politički korektni prijedlozi, sve u oba spola.
Mene te preporuke podsjećaju na jednu igračku iz negdašnjih zabavnih parkova. Gurnete dlan u neka "usta" i onda vam nakon pola minute izađe proročanstvo: "Pazite se šećerne bolesti. Vaša je ljubavna veza u opasnosti. Na poslu Vas čeka smanjenje plaće." Bilo mi je nevjerojatno da ta sprava zna sve tako o meni. Jedino što nije znala da imam samo 9 godina. Pa me nisu mučili ni šećer, ni ljubav ni plaća (i dalje me ne muče).
Ovaj internetski softver za traženje posla ipak ima malo više veze s mojim životom nego ona spravica. Primjerice, stvarno sam u mladosti kopao kanale u koje su onda polagali vodovodne cijevi. Zatim, uistinu sam bio i pripravnik, kao i svi vi koji imate barem dvije godine staža. Kuham, perem auto i čistim (čak sam ovo zadnje i profesionalno radio). Računovodstvo i financije sam morao nadzirati dok sam šefovao, a sada to radim i doma. Radio sam i kao radnik u proizvodnji, neka se i to zna. Kolače ne znam praviti, a fotografije samo osnovno. I, the last but not least, ova internetska zabava je besplatna. Ne traži kovanicu, kao ona igračka.
Uostalom, kakvo tržište rada, takvi i poslovi. Svejedno, meni ipak dođe da onome što mi šalje prijedloge i ja uzvratim s nekim protuprijedlozima za njegovo alternativno zaposlenje:
- djelatnik/ca u lutriji
- animator/ica nezaposlenih
- prodajni predstavnik/ca igara za djecu
- spam/trash mail technician/ica
I, možda i najbolja:

- idea consultant/ica za pisanje bloga.

Nema komentara:

Objavi komentar