nedjelja, 29. prosinca 2013.

Pisanje molbi (u stvarnome životu)

Ako sam se u nečem izvještio, to je pisanje molbi. Gledam na Internetu brojne savjete o tome kako napisati to kratko štivo kojim pokušavate uvjeriti poslodavca kako ste upravo vi osoba za njega.
Nisu to loši savjeti, dapače.
Primjerice, lijepo započnite pismo s "Poštovani", a ne sa "zemljače", "Miki", "rođo" ili "hej!". Nemojte biti predugački i prepričavati sav svoj život. Ostavite se priča o djetinjstvu, a osobito ne pričajte koje ste sve razrede popadali.
Zatim, prilagodite svoju molbu poslodavcu. Što će reći – nemojte onu molbu za rad u autopraonici, poslati i na natječaj za konobara. Kafiću ne trebaju ljudi koji znaju četkati i polirati.
Sljedeće, budite pismeni. Ne morade niko da znade nakon samo jedne rećenice kakovi ste vi ćovijek.
Potom, pokušajte uvjeriti poslodavca da imate baš ono što on traži. Nemojte mu reći da je jackpot jedini kompjuter kojim se znate služiti. Recite da se kompjutorom služite svakodnevno – i to, tehnički gledano, nije laž. Usput, i mobitel je kompjutor, tako da ste vi gotovo pa informatičar. Nemojte da u molbi piše nešto drugo nego u životopisu. Drugim riječima, ako ste lagali u svom životopisu, pazite da isto to ponovite i u molbi. Ne može vam u jednom pisati da ste radili u praonici, a u drugome da ste radili u klaonici. To dvoje nije isto, ma štogod vam rekli u onom automat klubu gdje se igrate na jackpotu. I gdje su vas uvjerili da se upravo to traži na natječaju za informatičara.
E, sad, ja sam vam samo ponovio ono što ste oduvijek znali, uz malo življe primjere. Ali ima i stvari koje vam ovi internetski savjetnici neće reći. A ja sve to znam, jer sam napisao toliko molbi da bi ih mogao sakupiti u knjigu veću od Rata i mira (ne, to nije naslov video igrice). Dakle, prvo i prvo, jako je važno kome pišete molbu.
Ako pišete molbu nekom privatnom poduzeću ili obrtu, onda se držite svih ovih savjeta koje sam vam rekao. Samo razlikujte autopraonice od kafića i već ste na pravome putu.
Međutim, ukoliko pišete molbu nekom poduzeću u vlasništvu države ili nevladinoj udruzi, onda se radi o drugačijem umijeću. Dakle, ako ste vi taj kojemu su već unaprijed rekli da je primljen, onda napišite nešto ovako: "Štovani, javljam se na vaš natječaj i hvala vam što ste me primili."
Ali, što napisati u molbi poduzeću u vlasništvu države gdje vam nitko nije "prorekao" kako ćete biti primljeni? Nedavno sam se javio na jedan takav natječaj. No, dobro, uhvatili ste me, prijavio sam se na dosta takvih natječaja. I samo jednom sam dobio odgovor. On je toliko ilustrativan, da će vam odmah biti jasno kako u tom slučaju sastaviti molbu. I, kao što sam objašnjavao u ranijim blogovima, ovo nije nikakva izmišljotina. Kad jednom izmislite našu državu, više ništa ne morate izmišljati. Dakle, navedeni odgovor je glasio: "Štovani, hvala na iskazanom interesu za naš natječaj. Mi smo već unaprijed imali određenog kandidata u vidu, ali smo natječaj morali objaviti zbog zakonskih obaveza. Srdačan pozdrav!"
Stoga, ako još niste shvatili poruku, onda pročitajte pažljivo kako u tom slučaju treba sastaviti molbu, te s ovim uzorkom dolje napravite cut and paste (ne, to nije povlačenje ručice na jackpotu). Kratko i jasno, vaša molba u tom slučaju treba glasiti ovako:



PS: Ako još ne kužite, onda napišite bilo što. Dajte onoj preslatkoj curici od susjeda da vam nešto nažvrlja...

Nema komentara:

Objavi komentar