nedjelja, 17. studenoga 2013.

Besposličarski san

Noć prije odlaska na grupno savjetovanje usnio sam čudan san.
Sanjao sam da sam u nekoj velikoj, svijetloj sobi, sa stolicama poredanim u krug. Tu sam i ja sjedio, zajedno s još jedno desetak meni nepoznatih ljudi. Jedino sam prepoznao Jacka Nicholsona, izgledao je kao iz filma Let iznad kukavičjeg gnijezda. Odmah sam shvatio, a da mi to nitko nije ni rekao, da sam na grupnom savjetovanju za nezaposlene. Sve je izgledalo jako stvarno.
Jedna sredovječna žena dobroćudnog izgleda, s velikim pozlaćenim naočalama, uprla je svoj pogled u mene i rekla mekanim glasom.
"Danas među nama imamo jedno novo lice. Hoćete li ustati i predstaviti nam se?"
"Ja sam Željko i ja sam..." I tu mi je zastala knedla u grlu.
"Da?", blago me je pogledala ta žena. "Slobodno recite, nemate se čega stidjeti. Ovdje su svi poput vas. I sama sam u mladosti prošla što i vi."
"Ja sam...", otezao sam. Pa se konačno ohrabrio: "Ja sam nezaposlen!"
"Dobro došao, Željko", unisono su odgovorili ostali prisutni. Jedino se Jack Nicholson cerio.
"Mi te svi ovdje razumijemo. Mi smo kao ti", dobroćudno mi je rekao neki maleni, odeblji čovjek. Pružio mi je ruku: "Ja sam Francek, doktorirao sam marinobiologiju Panonskog mora. Odavno sam bez posla. Presušilo more, presušio posao."
"Lijepo, Željko, recite nam kako se to dogodilo? Kad ste primijetili da ste nezaposleni?", nastavila je voditeljica.
"Počelo je", rekoh, "malo po malo. S vremena na vrijeme bio bih malčice nezaposlen. Mislio sam da to nije ništa ozbiljno, svi mi to ponekada radimo. Onako, u posebnim prilikama, uglavnom u društvu. Onda sam, nesvjesno, počeo sve češće i sve više biti nezaposlen. I to čak kad i bih ostao sasvim sam. Neki su me prijatelji upozoravali, ali ja nisam mario. Mislio sam da se mogu disciplinirati i stati kad treba. A onda sam jednog jutra pogledao sebe u ogledalo i.... shvatio da sam nezaposlen. Najteže mi je bilo kad mi je vlastita kćer rekla u brk: Pogledaj se, ti si trešten nezaposlen! I sad sam tu..."
"Ti si, dakle, ovdje dobrovoljno?", promrsio je Jack Nicholson. "Ne moraš biti ovdje, ali si ipak tu?"
"Ne budi tako ciničan. Svi smo mi ovdje isti", rekla je mlađa ženska za koju sam kasnije čuo da se zove Jadranka i da je stručnjak za starozagorsku književnost. Dosad je nakupila tek tri mjeseca radnog staža, u nekom lepoglavskom kafiću.
"Svi mi imamo slične priče, je li tako?", reče voditeljica pogledavši ostale. "Evo, Josip je završio partijsku školu u Kumrovcu i ne radi još od 1990. godine."
Onaj Francek je na to dobacio: "Zaposlit će se on čim se opet vrate njegovi!"
"I ti ćeš se zaposliti čim ti se vrati Panonsko more", uzvratio je Josip.
Voditeljica se nakratko namrštila i onda nastavila s predstavljanjem ostalih: "Marta je fonetičar i traži posao već deset godina. Stjepan je stručnjak za jugoslavenske narodne vezove. I da vas ne nabrajam dalje. Dok se ne zaposlite, prilično ćete se dobro upoznati."
A onda nas je prošarala pogledom:
"Što smo naučili da je prvi korak? Onaj koji obavezno moramo napraviti."
Svi su gromko uzvratili: "Shvatiti da smo nezaposleni!"
"Točno. Hajdemo sad svi to hrabro izgovorimo. Izbacimo to iz sebe. Prestanimo se praviti da ne vidimo. Hajdete i Vi, Željko. Samo hrabro i glasno."
"Mi smo nezaposleni! Mi smo nezaposleni! Mi smo nezaposleni!", uglas izgovorismo mantru.
Potom je nakratko zavladala tišina.
"Osjećate li se sada svi malo bolje? Vi, Željko?"
"Da, osjećam se oslobođeno. Ja sada znam tko sam. Hvala vam!"
Onda je pogledala na sat i obznanila: "To je bilo sve za danas! Vidimo se sljedeće srijede."
Uzela je u ruku neko zvonce i njime snažno zazvonila.
Upravo me taj zvuk i probudio. Zvonila je moja budilica. Bilo je tek 10.30. Ali danas moram ustati ranije.

Spremio sam se i otišao na grupno savjetovanje.
PS: Može i malo glazbe? Ovaj put malo rockerskije.

Nema komentara:

Objavi komentar